Thursday, July 8, 2010

Mesti ada hikmah

Cerita-cerita sedih dalam tv mesti je ada ayat berbunyi "mesti ada hikmah disebalik sesuatu kejadian tu". Terkeluar jugak dari mulut aku dan kawan-kawan serumah "macang doh takdop ayat laing nok guna... ayat copy paste je..." Kebetulan kawan serumah aku namanya Nur Hikmah... ada je sebut ayat macam tu kami bertiga mesti jeling Hikmah... (^^) sambil kata "nih..Hikmah ada sini...." hehehe....

Hari ini aku tempuh suatu dugaan yang amat besar, yang memang payah untuk menerima kenyataan tu. Tapi dengan kuasa Allah S.W.T yang Maha Penyayang dan Maha Pemberi Penunjuk telah memberi aku suatu petunjuk yang amat menakjubkan hari ini demi mencari kebenaran. Moga aku ditunjukkan kebenaran yang nyata dan dilindungi-Nya sentiasa.

"Allahumma, aku berlindung pada-Mu dari rasa sedih dan gelisah; dan aku berlindung pada-Mu dari kelemahan dan kemalasan; dan aku berlindung pada-Mu dari sikap pengecut dan bakhil; dan aku berlindung pada-Mu dari cengkaman hutang dan penindasan orang."

Amin....


3 comments:

nurul said...

Dugaan buatkan kita lebih matang menempuh hari mendatang..=)

HuMayRah HaYatI said...

napa kak sita sedih...cuba citer ke yati...sabaq yer kak sita...apabila kita diuji dengan sesuatu ujian...sesungguhnyer Allah sedang menyayangi kita...

Mengkuang berduri said...

Nurul: matang sikit ar... huhuhu... bak kata 'pengalaman mendewasakan kita'... kan kan kan...

Yati: mana bleh cerita kat sini... bagi hint skit2 doh ar... emmm, doakan kebaikan untuk kak sita gak yer... tq