Monday, January 17, 2011

Nagoya 1: Yuki

Assalamualaikum w.b.t especially to my beloved mum, dad and family. I hope all of you always in the pinkest of health. I'm here okey okey saje... Alhamdulillah...

Ngah ada bagitau yang ayah sekarang sihat, tak sakit2 kaki dah (dah sebulan lebih).. Alhamdulillah... Tapi, betul ke ni? Ye lah, Cikde seperti tak percaya, tapi Ngah dengan yakinnya menyampaikan berita yang ayah sihat. Sebab sebelum Cikde datang sini = seperti semua tahu, ayah biasanya akan sakit2 sekurang-kurangnya dua kali seminggu. Apa-apa pun, Cikde selalu doakan mak dan ayah sentiasa sihat dan dilindungi Allah. Moga ayah bertambah sihat dan boleh lompat2 lepas nih... okeh! Amin amin amin...

Kelmarin 16 Januari (Ahad), Cikde, Liyana dan Cik Nabihah pergi jalan-jalan ke Nagoya dengan Dina Chan (nama kereta Liyana). Kami bertolak jam 8.30 pagi. Sempat tengok salji di Mie dan salji kat kawasan Mie ni tak banyak. Jarang-jarang je turun salji = ini lebih baik daripada salji tebal. Sebab kalau salji terlalu tebal susah nak jalan = licin kekadang berbatu dan tersangatlah sejuk.


Di landasan keretapi Edobashi, Mie.



Singgah di MiniMart untuk beli air dan sarapan. Nampak ada salji sikit, jakun jap. Sikit pun sikit lah salji ni, posing tetap posing.



Semakin jauh perjalanan ke Utara (Nagoya) semakin banyak salji turun. Bahaya juga memandu dalam salji = jalan licin. Untuk langkah berjaga-jaga, kena pasang rantai besi kat tayar kereta. Tapi, kami tak bawa rantai besi = kesian Liyana memandu sorang2. Berdebar2...

Jiwa meronta-ronta tengok salji banyak kiri kanan jalan. huhuhuu... "Liyana.... tolong berhenti, kami nak main salji...!!!" .... "Huh, okey okey..." ....
Maka, Liyana pun memberhentikan Dina Chan di kawasan yang sesuai....


Apa lagi, guling-guling la atas salji..!!! ehehehe...



Sejuk sangat. Salji turun banyak. Walaupun dah lama duduk sini, tahap kejakunannya masih tinggi apabila keluar asap ikut mulut .... hah hah hah gitu... sejuuuk... berasap.


Tak lupa, sebelum masuk kereta Cikde ada ambil salji sikit khas buat anak saudara tersayang Aus dan semua .... Cikde tak bawa guni la Aus, makanya Cikde bubuh dalam tupperware je.. tapi dah cair dah = jadi air... nak Cikde bawa balik jugak ke ni?




---Bersambung---


6 comments:

Marsita said...

try komen lagi

Marsita said...

boleh ke?

alifzikri said...

nnti ltak dlm freeze, beku balik..

Nadiah Sidek said...

boleh dah..ehehe..

amboi kak sita..siap berguling2 lagi tu atas salji. nadiah 2 thn kat sini pun belum pernah guling2 lagi. segan la nak guling2 :p

Thot said...

komen tgh komen ni hehehehehe...

Marsita said...

alifzikri: beku tapi tak sama ngan salji... hehehe...

Nadiah: rugi ar tak guling2... kuang kuang...

kak wati: baru perasan hari ni 26 Jan, nak kena approve komen pulak...