Tuesday, December 7, 2010

Makan tengahari : hari ke-9

7 Disember 2010, Selasa: Hari ni, Nor bawa kami makan roti nan kat kedai Pakistan. Tengok la rotinya, besar gila. Cikde makan roti + kari aje pun dah kenyang sangat2, tak order nasi lagi tu... Alhamdulillah.. terima kasih Nor sudi bawa kami pergi makan2...

Nor dan anak keduanya, Mariam..



Selesai makan, Nor bawa kami pergi beli barang dapur sikit. Apa nama supermarket ni ea, sudah lupa la.... semua fresh, al-maklumlah cuaca kan sejuk... macam duk dalam peti ais je la memanjang....


Gambar atas: Hepi je nampak diaorang posing kan?
Gambar bawah: Tengok dia punye lobak putih.. besar kan?


4 comments:

nursakinah said...

wahh~!!best nye!!
凄いね!!
yang kat lobak tu sy dpt bace kot~!jap2x...
ermmm~~daikon..btul x???
nak semak kene tulis dlm bahase jepun..だいこん。。。herm..rasenye btul dah tu!~

Marsita said...

panjng macam tu tulisan, baca daikon je? huhuhu... sy tak tau sepatah pun tulisan jepun. tak belajar lagi... saya nak belajar dgn sakinah la.. terutamanya tulisan pengenai pengawet dalam makanan. boleh?

nursakinah said...

hehe..ye la tu kot.huhu..panjang ke tu??
care bace..da-i-kon..
pengawet dalam makanan??oouh3x..contoh2x..sy nak try tengok jugak sekali...huhu..

Marsita said...

sakinah bagi dalam tulisan jepun sekali ye. sbb sini takde tulisan rumi, semua dalam tulisan jepun.... contohnya: lecithin yang bukan drpd soya. lemak haiwan, ayam, daging, dan apa2 yang ada kaitan dengan ba alif ba ya.

terima kasih ye.