Tuesday, December 14, 2010

Kedai 5

12 Disember 2010, Ahad: Dalam jam 9.30 pagi, cikde, Nabihah dan Dr. Asma (dari Pakistan) keluar untuk pergi beli barang dapur. Sebelum tu, singgah kat fakulti Dr Asma di Faculty of Bioresources. Dia nak buat eksperimen sikit. Jumpa pulak dengan Dr. Rosmana (dari Indonesia). Dah jumpa orang yang boleh faham dan cakap Melayu tu, banyak pulak benda nak sembang. Kemudian, ambil basikal Dr. Asma dan sama2 pergi ke Cosmos dan Eiden.



Mula2 kami tengok2 barang kat kedai Eiden. Besar giler kedai elektrik ni. Ada gak hanphone dan game. Tapi kat sini mahal la sket.



Gambar atas: banyak giler pintu peti sejuk!

Gambar bawah: Kemudian, tengok2 dan beli barang di Cosmos. Gambar kat bawah ni, tak semua cikde beli tau. Cuma tangkap gambar makanan dan harga aje.


Gambar atas: Ni la sikit2 barang2 yang dibeli. Baru 1 raga basikal ni dah dekat RM60 (lebih kurang). Kat sini kebanyakan kedai tak pakai plastik. Kita kena bawa sendiri plastik/beg.


Gambar bawah: Balik, kami masak sup sayur... besshhhh... Alhamdulillah...

2 comments:

nursakinah said...

wwaaa!~~sedap3x..huhu

Marsita said...

hehehe...fresshhhhhhhhhhhhh....